Webdesign Brabant Art Webdesign
 Brabant
Art
Weblog

BESTEMMINGSPAGINA

Inhoudsopgave

  1. Wat is een bestemmingspagina?
  2. Soorten van bestemmingspagina's
    1. Verkooppagina
    2. Landingspagina
    3. Homepagina
  3. Waarom u regelmatig aan uw bestemmingspagina moet werken?
  4. Wat belangrijk is op een landingspagina?
  5. Bestemmingspagina - wat zou het moeten zijn?
    1. Relevantie
    2. Helderheid
    3. Gemak
  6. Regels voor het maken van effectieve bestemmingspagina's
  7. Wat u moet implementeren op de bestemmingspagina?
    1. Beoordelingen
    2. Garanties
    3. Oproep tot actie - CTA*
    4. Voorbeelden van "call-to-actions" op bestemmingspagina's
  8. De prestaties van uw bestemmingspagina's verbeteren
  9. Wat is van invloed op de kosten van het maken van een bestemmingspagina
  10. Belangrijkste fasen van het maken van een verkoopbestemmingspagina
    1. Marketing
    2. Copyright
    3. Ontwerp
    4. Ontwikkeling
    5. Testen
  11. Bestemmingspagina's testen met Google Analytics

De bestemmingspagina van de site of van de Engelse Landing Page is precies de pagina waar bezoekers naartoe komen via zoekmachines, contextuele advertenties en andere bronnen om bezoekers aan te trekken.

Wat is een bestemmingspagina?

Wat is een bestemmingspagina?

Dit is de pagina waar we naartoe gaan en waar we terechtkomen als we iets zoeken en naar de site gaan.

Een bestemmingspagina is een belangrijk onderdeel van internetmarketing, want als het er onbegrijpelijk en onhandig uitziet voor een commercieel onderwerp, zal het conversiepercentage van bezoekers in kopers klein zijn.

Soorten bestemmingspagina's

Bestemmingspagina's voor elke taak zijn anders. Ze moeten de gebruiker immers vragen om deze of gene actie te doen, bijvoorbeeld: een aanvraag, een oproep, een abonnement.

Laten we eens kijken naar de belangrijkste soorten bestemmingspagina's:

Verkooppagina

Ze zijn te vinden op sites zoals:

  • - Sites van één pagina (het doel is om een e-mail te ondertekenen of een product te verkopen)
  • - Sites die diensten verkopen
  • - Online winkels (productbeschrijvingspagina)
  • - Informatieve bestemmingspagina

Dit zijn informatiesites, portals, blogs, waar geen duidelijke doelen zijn om iets te verkopen. Het belangrijkste is handig om informatie te verstrekken op de site en op de pagina's waar gebruikers komen.

Landingspagina

Landingspagina's gebruik ik voornamelijk voor specifieke commerciële doeleinden, zoals hierboven vermeld, namelijk:

  • - Oproepen
  • - Toepassingen
  • - Registratie
  • - Aankopen

En marketeers doen hun best om de pagina's te verbeteren en het conversiepercentage van de resulterende bezoekers in echte acties of verkopen te verhogen.

Homepagina

Soorten bestemmingspagina's

Waarom u regelmatig aan uw bestemmingspagina moet werken?

Laten we een klein voorbeeld geven. De site verkoopt diensten voor de VS-regio. De kosten voor het aantrekken van gerichte bezoekers via SEO-promotie en contextuele advertenties zijn hoog. En het belangrijkste is om het maximum te halen voor elke bezoeker die naar de site wordt gebracht.

Laten we zeggen dat deze site een goede conversieratio heeft, namelijk 5%, dat wil zeggen voor elke 100 bezoekers 5 echte verkopen. Laten we zeggen dat de kosten van 100 bezoekers = $ 100. Nettowinst van 5 verkopen = $ 500.

Als we de landingspagina met een paar procent verbeteren, zal dat voelbaar zijn in de vorm van winst. Daarom is het zo belangrijk om constant te verbeteren en te testen.

Wat belangrijk is op een landingspagina

Het is belangrijk om een USP (unique selling proposition) op de landingspagina te gebruiken, evenals een direct voordeel voor de bezoeker (potentiële klant). En ook om dit alles te ondersteunen met aanbevelingen, beoordelingen, succesvolle oplossingen.

De belangrijkste elementen van een landingspagina zijn:

  • - Ontwerpstructuur
  • - Verkooptekst (deze bevat calls-to-action)
  • - Aankoop, registratie, aanvraag in 1 klik
  • - Inhoud (foto's, video's)

Als u deze elementen correct op de pagina plaatst, kunt u een goede pagina krijgen voor landing en verkoop.

Belangrijk: er is niet één pil voor alle bestemmingspagina-opties, maar je kunt in ieder geval naar succesvolle voorbeelden en structuren van westerse collega's kijken, het voor jezelf opnieuw maken en er iets voor terugkrijgen.

En nog de belangrijke punten

Bestemmingspagina's moeten voortdurend worden getest op impact, waarbij hun effectiviteit wordt gemeten met behulp van verschillende tools, in ieder geval Google Analytics, en periodiek nieuwe opties worden getest en hun effectiviteit wordt gecontroleerd.

Een landingspagina is een belangrijk onderdeel van websitepromotie. Immers, als de bestemmingspagina zo-zo is, dan maakt het niet uit hoeveel u bezoekers naar de site trekt, het rendement zal weinig opvallen. Besteed dus aandacht aan uw bestemmingspagina's om meer waar voor uw geld te krijgen.

Een bestemmingspagina is elke pagina van een website of online winkel waarnaar u verkeer leidt via advertenties. Dit is de pagina waarop de persoon die op uw advertentie klikt terechtkomt.

U heeft bijvoorbeeld een advocatenkantoor dat een lijst met diensten levert op verschillende rechtsgebieden. U heeft een contextuele advertentie op Google of een advertentiecampagne op Facebook gelanceerd. De pagina waarop de gebruiker terechtkomt nadat hij op de banneradvertentie heeft geklikt, is uw landingspagina of bestemmingspagina.

Om ervoor te zorgen dat een potentiële klant die via de link kwam de site niet sluit, moet de bestemmingspagina: begrijpelijk, relevant, handig zijn.

Wanneer een persoon via de link ziet wat hem in de advertentie is beloofd, terwijl er voldoende informatie op de pagina staat om de doelactie te voltooien en de informatie duidelijk wordt gepresenteerd, met gepaste interesse, gaat hij gewillig naar het volgende niveau van de verkooptrechter.

Bestemmingspagina - wat zou het moeten zijn?

De bestemmingspagina moet gebruiksvriendelijk zijn

De bestemmingspagina moet gebruiksvriendelijk zijn

Volgens onderzoek uitgevoerd door Data Insight-analisten samen met het IDRF'2020-organisatiecomité, zijn moderne gebruikers meer geïnteresseerd in het gemak van het kiezen en zoeken naar goederen op internet dan in een lage prijs. Daarom is het zo belangrijk om bestemmingspagina's eenvoudig en visueel te maken, het levert meer conversie op dan flitsende beloften van goedkoopheid en verwarrende uitgebreide aanbiedingen met onduidelijke voordelen.

Google Analytics heeft zelfs een speciale Bounce Rate-statistiek. Deze statistiek legt sitebezoeken vast die minder dan 15 seconden duren. Als er meer dan 50% van dergelijke bezoeken zijn van het totale aantal, moet de bestemmingspagina aanzienlijk worden verbeterd.

Het belangrijkste bij het ontwikkelen van een bestemmingspagina is om deze begrijpelijk te maken voor de doelgebruiker, omdat het uiterst belangrijk is dat het aanbod op de bestemmingspagina de persoon onmiddellijk interesseert - in de eerste paar seconden. Anders zal hij vertrekken en zal hij waarschijnlijk niet terugkeren.

Regels voor het maken van effectieve bestemmingspagina's

Bij het ontwikkelen van een bestemmingspagina moet u ernaar streven deze relevant te maken voor de verwachtingen van het publiek, begrijpelijk en handig voor het uitvoeren van een gerichte actie.

Relevantie

Wanneer u een specifiek product of een specifieke dienst adverteert, zou het klikken op een link in de advertentie de gebruiker naar een pagina moeten leiden die gewijd is aan dat specifieke product of die specifieke dienst.

De kop en subkop moeten 100% consistent zijn met de belofte die je doet in de advertentie met een link naar de bestemmingspagina.

Als u bijvoorbeeld reclame maakt voor de iPhone 12, moet de gebruiker na het klikken op de advertentie naar de kaart met de iPhone 12 gaan en niet naar de volledige Apple-productcatalogus. Of u promoot een hulpdienst bij ongevallen door de gebruiker naar een pagina te leiden die de essentie van deze dienst beschrijft, en niet naar de hoofdpagina van de website van het advocatenkantoor.

Iemand die niet ziet wat hij verwachtte door op een advertentie te klikken, voelt zich bedrogen en vertrekt.

Als u daarom verkeer van verschillende advertenties naar één bestemmingspagina wilt leiden, probeer dan een multi-landing in te stellen waarin individuele blokken veranderen op basis van welke advertentie de gebruiker naar de pagina is gegaan.

Helderheid

Spreek het publiek toe in hun taal en op zo'n manier dat er geen onnodige dubbelzinnigheid is in welke zin dan ook op de bestemmingspagina.

Landingspagina's werken het beste, waarop de inhoud is gestructureerd volgens het principe van een verkoopassistent-script: dit is wat we bieden, zo goed is het, het komt hier en dat van pas, iedereen vindt het leuk, en bovendien , er is een korting en bonussen bovenop. Het belangrijkste is om niet te ver te gaan met obsessie, een kalme toon te houden bij het presenteren van informatie, visuele demonstraties van het aanbod in foto's, video's, diagrammen, enz. Niet te vergeten.

Duidelijkheid is overal nodig, te beginnen met de titel. Lange zinnen als "Wij helpen u wel" of "Bekijk ons aanbod" werken niet. Dergelijke koppen verklaren de essentie van het aanbod niet en druisen in tegen de beloften van de advertentie, en dit veroorzaakt hetzelfde gevoel van bedrog en de wens om de pagina te sluiten.

Bovendien hebben afgezaagde zinnen als: "100% garantie", "Wij garanderen" geen semantische lading en zullen eerder irriteren dan vertrouwen wekken.

Als u bezig bent met de levering van steenslag, schrijft u gewoon: "Aanvoer van steenslag".

Als u kantoren schoonmaakt, schrijf dan - "Kantoren schoonmaken".

De kop moet worden gedupliceerd met een afbeelding om niet alleen de aandacht te trekken van degenen die de koppen aandachtig lezen, maar ook van alle anderen. Waar staat "Aanvoer van steenslag", moet steenslag worden afgebeeld, en waar "Kantoorschoonmaak" - kantoorschoonmaak, idealiter - uw eigen foto's.

Gemak

Plaats helemaal aan het begin van de bestemmingspagina het belangrijkste voordeel, het voordeel van werken met uw bedrijf. Dit trekt de aandacht van de klant en motiveert hem om voor uw aanbod te kiezen.

Bijvoorbeeld:

"Levering van steenslag tegen fabrieksprijzen"

of

"Levering van steenslag op de dag van bestelling"

of

"Levering van steenslag met uitgestelde betaling"

of

"Bezorging van steenslag met gratis bezorging"

Nummers werken goed helemaal aan het begin van de bestemmingspagina. Dit kan zijn: het aantal klanten, hoeveel bedrijven er op de markt zijn (al is het maar een paar weken of maanden, het is beter om hier helemaal niet op te focussen), hoeveel specialisten er in het bedrijf werken en alle andere prestaties die eruitzien belangrijk, wekken vertrouwen en creëren een gevoel van verbondenheid met iets belangrijks en groots.

Het is natuurlijk niet voldoende om de gebruiker alleen op de pagina te houden, het is ook belangrijk dat hij de volgende stap in de verkooptrechter zet:

Om dit te doen, moet u voor gemak zorgen:

  • - Knoppen visueel maken met eenduidige tekst
  • - Minimaliseer het aantal velden in formulieren
  • - Maak paginanavigatie gemakkelijker
  • - Verschillende opties bieden voor de uitvoering van de beoogde actie.

Wat u moet implementeren op de bestemmingspagina

Wat u moet implementeren op de bestemmingspagina

Beschrijf de essentie en voordelen van het voorstel duidelijk en beknopt.

Specificeer de voordelen van het product en afzonderlijk de voordelen van het werken met uw bedrijf. Dit mogen geen generaliserende zinnen zijn, schrijf alleen feiten.

Plaats een beschrijving van projecten die succesvol zijn geweest dankzij uw product (cases, portfolio).

Beoordelingen plaatsen

Dit zal het meest succesvol zijn in videoformaat, maar ook getuigenissen op briefpapier met zegels en handtekeningen van uw klanten zullen de juiste indruk maken.

Garanties

Geef aan welke garanties het bedrijf geeft, ook al zijn ze standaard binnen de kaders van de wet, plaats ze toch. Het zou niet overbodig zijn om op de site gescande kopieën te publiceren van documenten die deze garanties bevestigen (kwaliteitscertificaten, statutaire documenten van het bedrijf, samenwerkingsovereenkomsten, enz.). Ongegronde, niet-ondersteunde garanties, zoals we hierboven schreven, werken niet.

Oproep tot actie - CTA*

Uiteraard is het op de bestemmingspagina noodzakelijk om CTA-elementen te plaatsen die gericht zijn op een publiek van verschillende mate van koopbereidheid.

* CTA (van de Engelse "call to action") - elementen die oproepen tot actie, of "verover punten".

Voorbeelden van "call-to-actions" op bestemmingspagina's:

  • - Vraag een belknop aan
  • - Bel om het formulier in te vullen
  • - Gepersonaliseerd bericht in een pop-upvenster of geïntegreerde chat
  • - Een aanbod om te schrijven naar de mail, chatbot, Skype, WhatsApp en andere instant messengers
  • - Een knop die leidt naar betaling voor een product / dienst (lees hier meer over het instellen van betalingsacceptatie).

CTA-elementen moeten gemakkelijk toegankelijk zijn binnen het gezichtsveld van de gebruiker. Het is onaanvaardbaar dat als de klant besluit contact met u op te nemen, hij lang door de pagina moet scrollen of de hele site moet doorbladeren op zoek naar een telefoonnummer of e-mailadres. CTA-elementen moeten opvallen tegen de algemene achtergrond van de bestemmingspagina.

De prestaties van uw bestemmingspagina's verbeteren

Als u een bestemmingspagina tegenkomt met een hoog bouncepercentage, komt de bestemmings-URL mogelijk niet overeen met de verwachting die u wekt in uw advertentietekst, of bevat de pagina geen boeiende inhoud met een duidelijk navigatiepad.

Evalueer uw bestemmingspagina's en pas ze aan om gebruikers beter vast te houden en de conversiemogelijkheden op uw site te verhogen.

Onderzoek

Maak en gebruik een geavanceerd segment om de bouncepercentages van de belangrijkste verkeersbronnen op uw bestemmingspagina's te zien.

1. Ga naar Inhoud > Site-inhoud > Bestemmingspagina's.

2. Maak een nieuw aangepast segment voor betaald zoekverkeer. Dit bouwt u als volgt op:

- Medium opnemen in CPC

- 'EN'-instructie toevoegen

- Opnemen Bron Komt overeen met RegExp google|bing|yahoo

3. Op het tabblad Verkenner moet de standaardreeks statistieken Sitegebruik geselecteerd blijven.

4. Gebruik de tabel om een specifieke bestemmingspagina te onderzoeken. Gebruik het geavanceerde filter om te zoeken naar andere pagina's. Voeg een tweede dimensie toe zoals Campagne of Advertentiegroep om een dieper inzicht te verkrijgen.

support.google.com

Wat is van invloed op de kosten van het maken van een bestemmingspagina

De kosten voor het maken van een bestemmingspagina worden bepaald door de hoeveelheid tijd die nodig is om deze te ontwikkelen. Dit aantal wordt bepaald op basis van de vastgestelde zakelijke taken, evenals de kosten van de tijd van specialisten, die wordt beïnvloed door hun kwalificaties en vraag.

Belangrijkste fasen van het maken van een verkoopbestemmingspagina

Laten we, om de prijzen te begrijpen, eens kijken naar het proces en de belangrijkste fasen van het maken van een verkoopbestemmingspagina.

Marketing

Dit is het stadium waarin de logica voor de presentatie van de inhoud van de bestemmingspagina wordt ontwikkeld, de belangrijkste voordelen, sterke punten van het product, veroveringspunten worden uitgewerkt, een prototype wordt opgesteld (een schematische visualisatie van de pagina).

Copyright

In dit stadium worden alle teksten voor de site samengesteld, waarbij koppen en beschrijvingen worden verkocht. Teksten zijn een zeer belangrijk onderdeel van elke site, omdat ze de waarde van uw aanbod via hen moeten overbrengen. De taak van een copywriter is om de formulering zeer ruim en begrijpelijk te maken, terwijl het belangrijk is om de teksten te verzadigen met trefwoorden, zodat zoekmachines uw bestemmingspagina als relevant beschouwen. Een apart gedeelte op de site maken voor een expertblog is ook een goed idee. In de blog kunt u nuttige artikelen plaatsen voor sitebezoekers en vaste klanten.

Ontwerp

In dit stadium krijgen de elementen van de site vormen en eigenschappen. Het waardevolle eindproduct van de ontwerpfase van de site is niet alleen het bereiken van aantrekkelijkheid en esthetiek. Het is belangrijk om de betekenissen die zijn vastgelegd in de fase van "marketing" en "copywriting" te benadrukken en te benadrukken. Dit betekent dat het grafische ontwerp belangrijke accenten die in de teksten zijn geschreven, moet benadrukken en deze moet aanvullen met afbeeldingen voor de volledigheid en het gemak van perceptie. Het is belangrijk dat de ontwerper de pagina ontwerpt op het snijvlak van aantrekkelijkheid en gemak, en de ideeën van de marketeer implementeert in het ontwerp.

Ontwikkeling

Past de pagina aan voor mobiele apparaten, tablets en desktops (pagina-aanpasbaarheid).

Programmeert de juiste werking van alle formulieren en knoppen op de pagina.

Testen

Testen helpt om ervoor te zorgen dat de site correct wordt weergegeven op alle soorten apparaten, de bruikbaarheid van formulieren, interactieve elementen. In deze fase wordt het volgende onderzocht:

  • - Landingspaginafunctionaliteit (feedbackformulieren, tellers, interactieve elementen).
  • - Bruikbaarheid. Evaluatie van de bruikbaarheid van de bron vanuit het oogpunt van de gebruiker.
  • - Productiviteit. Hoe snel de pagina laadt, hoeveel gebruikers tegelijkertijd acties op de site kunnen uitvoeren.
  • - Websitebeveiliging.

Bestemmingspagina's testen met Google Analytics

Bestemmingspagina's testen met Google Analytics

Zodra u mensen naar uw website heeft gehaald met uw Google Ads-advertentie, wilt u er waarschijnlijk voor zorgen dat ze gemakkelijk de informatie of het product kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn. Met Google Optimize kunt u testen hoe goed verschillende pagina's erin slagen bezoekers specifieke acties te laten uitvoeren, zoals het kopen van een product. Dit kan u vervolgens helpen uw inkomsten te verhogen en ervoor zorgen dat u het meeste rendement kunt halen uit elk bezoek aan uw website.

Wat is Google Optimize?

Met Google Optimize kunt u varianten van de pagina's op uw website testen om te zien hoe het gedrag van de bezoekers op uw site hierdoor verandert. Zo kunt u de pagina's verbeteren om meer conversies of nieuwsbriefaanmeldingen te genereren of andere online doelstellingen te behalen.

Wat u kunt doen met Google Optimize

Met Google Optimize kunt u:

De prestaties van verschillende webpagina's vergelijken door een willekeurige steekproef onder uw bezoekers uit te voeren.

Het type doel kiezen dat u wilt testen.

Opgeven hoeveel van uw websiteverkeer moet worden betrokken bij uw experiment.

support.google.com
Autor:
Liudmyla Webdesign