Webdesign Brabant Art Webdesign
Brabant
Art
Weblog

EEN PERSOONLIJKE CV WEBSITE VERBETEREN MET EEN BLOG

U kunt uw CV website naar een hoger niveau tillen

U kunt uw CV website naar een hoger niveau tillen

Inmiddels weet u waarschijnlijk hoe belangrijk uw cv-website is, hoe u een WordPress gebruikt om uw persoonlijke website te lanceren en hoe u deze kunt promoten om uw kansen om aangenomen te worden te vergroten.


U weet ook dat het belangrijkste doel van uw persoonlijke cv-website is om u te laten opvallen door uw ideale werkgever en u te helpen de baan te krijgen die u wilt. Door uw cv-online te zetten, loopt u voor op de concurrentie.


Maar als u zich afvraagt of dat alles is wat u nodig heeft, en of u op de een of andere manier uw cv-site verder kunt verbeteren, ja. Ja, dat kan.


U kunt uw cv-website naar een hoger niveau tillen door een professionele blog op te nemen. Bloggen geeft u nog een kans om bekendheid te krijgen en een kans om u branchekennis te laten zien. Ook vergroot het uw vindbaarheid in zoekmachines, waardoor u een grotere kans heeft om gevonden te worden door uw werkgever.


Bent u klaar om een professionele blog toe te voegen aan uw cv-website?


In dit artikel laat ik u de voordelen zien van het toevoegen van een professionele blog aan uw persoonlijke cv-website, hoe u aan de slag kunt gaan en hoe u uw blog kunt aanpassen om uw droombaan te vinden.

Waarom u een blog zou moeten toevoegen aan uw professionele cv-website

Zoals hierboven vermeld, biedt bloggen veel voordelen voor uw persoonlijke website. Van het opbouwen van uw ervaring tot het verbinden met mensen in uw branche, hier zijn de belangrijkste redenen waarom u een blog op uw cv-website zou moeten opnemen:

Waarom u een blog zou moeten toevoegen aan uw professionele cv-website

1. Blogs laten uw kennis zien

Een cv mag niet zonder details over uw opleiding en ervaring gaan. Het is echter altijd beter als u het kunt ondersteunen met voorbeelden die aantonen dat u alle kennis die u heeft opgedaan begrijpt. Bloggen is een geweldige manier om dit te doen, omdat u kunt bloggen over verschillende pijnpunten in uw branche en ook uw ideeën kunt delen over hoe u deze kunt aanpakken.


U kunt voorbeelden delen of details van eerdere projecten bespreken. Als uw droombaan specifieke kennis van een bepaald stuk software of vaardigheden vereist, kun u tutorials of tips delen om die vaardigheid te verbeteren. Dit alles kan een ander teken zijn voor potentiële werkgevers dat u uw niche begrijpt en dat u er genoeg om geeft om uw mening met anderen te delen.


Bekijk een voorbeeld van een cv website met blog.

2. Bloggen bouwt verbindingen op

Wanneer u uw blog laat werken, heeft u een geweldige kans om op de radar te komen van belangrijke mensen in uw branche. Een manier om dit te doen is door ze in een van uw artikelen te vermelden en ze op Twitter te taggen om ze te laten weten.


Soms krijgt u tweet niet meteen een reactie en soms kunt u net zoveel verdienen als een retweet. Hoe dan ook, bedrijven van elke omvang controleren hun sociale profielen op vermeldingen en uw tweet zou opgemerkt moeten worden.


Dit zet u niet alleen op hun radar, maar stelt u ook in staat om een relatie met hen op te bouwen. Als u die relatie eenmaal heeft, ontwikkel hem dan. Dit kan leiden tot een nieuwe functie of samenwerking.

3. Bloggen helpt u om uw vaardigheden te behouden

Bloggen helpt u om uw vaardigheden te behouden

Natuurlijk nemen onze kennis en vaardigheden in de loop van de tijd af, maar door er regelmatig over te schrijven of ze te gebruiken om knowhow te demonstreren, kunt u die vaardigheden behouden. Een bijkomend voordeel is dat het zichzelf dwingt om op de hoogte te blijven van trends in de branche, zodat u voortdurend nieuwe inhoud voor uw publiek kunt maken.

4. Bloggen vergroot uw zichtbaarheid

Het is geen geheim dat zoekmachines, en Google in het bijzonder, websites graag regelmatig updaten. In de ogen van zoekmachines is elke blogpost die u publiceert een nieuwe pagina om te crawlen en te indexeren. Blog regelmatig over uw branche en zoekmachines zullen uw site vaker crawlen, waardoor u een grotere kans heeft om hoger in de zoekresultaten te verschijnen.


Wanneer dit gebeurt, kunnen meer mensen doorklikken naar uw site en begint u zich positief te positioneren voor bepaalde zoekwoorden. Het betekent ook dat als een werkgever op Google op zoek is naar iets dat verband houdt met uw branche, hij heel goed op uw site terecht kan komen.

5. Bloggen stelt u in staat om te delen

Een website, zelfs een cv-website, gaat hand in hand met profielen op sociale media. Maar als u niet deelneemt en ze niet gebruikt, zien uw sociale-mediaprofielen er gedateerd en onaantrekkelijk uit. U loopt ook potentieel verkeer van uw profielen naar uw website mis.


De gouden regel van sociale media is niet alleen om actief in contact te komen met uw volgers en de mensen die u volgt, maar ook om interessante en relevante inhoud te delen. De inhoud die u deelt, moet artikelen, infographics en video's bevatten die afkomstig zijn van gerenommeerde sites in uw specifieke branche. Maar u moet ook uw eigen inhoud delen, om die mensen naar uw site brengt.


Als uw cv-website uw opleiding, ervaring en professionele biografie bevat, zal het u meer kwaad dan goed doen om er elke dag over te tweeten of ze op LinkedIn te delen. Voeg daar een blog aan toe en plotseling positioneer u zichzelf als een autoriteit, iemand die weet waar het over gaat en de kennis heeft om het te ondersteunen.


Uw persoonlijke blog kan u niet alleen helpen om uw vaardigheden te laten zien, maar het kan ook uitgroeien tot een autoriteitsshow en zijn eigen succes hebben.

De gemakkelijkste manier om een blog op uw CV website te starten

De gemakkelijkste manier om een blog op uw CV website te starten

De eenvoudigste manier om uw cv-website met blog te verbeteren, is met WordPress. WordPress is een populair platform dat iedereen ondersteunt, van persoonlijke blogs tot kleine bedrijven en grote zakelijke websites.

Dit is waarom WordPress zo populair is:


  • - WordPress is gemakkelijk te gebruiken. De bericht editor is als tekstsoftware, dus tekstopmaak is net zo eenvoudig als in Word of Google Docs. U kunt ook verschillende soorten inhoud toevoegen, zoals afbeeldingen, video's en galerijen, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over geldige HTML-tags.

  • - Er is geen gebrek aan WordPress-thema's. Ze variëren van gratis tot premium thema's.

  • - WordPress wordt vaak geleverd met basis SEO-optimalisatie en er zijn een aantal SEO-plugins die u kunnen helpen beter te scoren in zoekmachines.

  • - Laatste maar ook belangrijk, WordPress is gratis te downloaden en te gebruiken zoals u wilt. Vanwege zijn populariteit heeft het een grote gemeenschap die niet alleen deelneemt aan de officiële forums, maar u kunt ook veel sites vinden die gratis tutorials aanbieden over WordPress en de verschillende plug-ins en thema's.

Hoe u uw blog CV-website in WordPress instelt

Hoe u uw blog CV-website in WordPress instelt

1. Stel uw blogpagina in

Het eerste dat u hoeft te doen, is klikken op Pagina > Nieuw toevoegen. Geef de nieuwe pagina een naam Blog, laat de inhoud leeg in de pagina-editor en klik op Publiceren. Ga vervolgens naar Instellingen > Lezen > Voorpaginaweergave > Berichtpagina en selecteer uw nieuw gepubliceerde blogpagina in het vervolgkeuzemenu. Klik op Wijzigingen opslaan.

2. Wees professioneel

Nu uw blogpagina is ingesteld, is het tijd om na te denken over de structuur van uw blog. Het belangrijkste om te onthouden is dat uw blog een natuurlijk verlengstuk van uw siteoverzicht moet zijn. Dus uw blog moet uw professionele kant weerspiegelen, niet uw persoonlijke kant. Daarom focus op het schrijven van berichten die aansluiten bij uw branche en de functie waarvoor u solliciteert.

3. Maak categorieën

Voordat u uw eerste bericht publiceert, is het de moeite waard om even uit te zoeken in welke categorieën uw berichten zullen vallen. U kunt uw categorieën aanpassen door naar Berichten > Categorieën > Toevoegen te gaan. Door categorieën aan uw blog toe te voegen, houdt u deze overzichtelijk en wordt het voor potentiële werkgevers gemakkelijker om de meest relevante inhoud te vinden.


Als u solliciteert naar een managementfunctie voor sociale media, kunnen uw categorieën bestaan uit het opbouwen van volgers, het optimaliseren van sociale-mediaprofielen, casestudy's van succesvolle sociale-mediastrategieën en beheertools voor sociale media.


Als u een grafisch ontwerper te huur wilt worden, kunnen uw categorieën tutorials over verschillende aspecten van grafisch ontwerp, tips en trucs voor het gebruik van grafische ontwerpsoftware, een showcase van uw portfolio of details van eerdere projecten of portfolio over uw studies bevatten.

Start uw professionele blog in de juiste richting

Aangezien het doel van het toevoegen van een professionele blog aan uw cv-website is om uw droombaan te vinden, moet u uw blog onderhouden en promoten, wat vaak als een baan op zich kan voelen. Maar met een beetje voorbereiding kunt u burn-out en overweldiging voorkomen en uw blog vanaf het begin klaarstomen voor succes.

1. Maak een opnameschema

Hoe verleidelijk het ook is om dagelijks te beginnen met posten, doe dit niet. Dit zal u onnodig onder druk zetten om dagelijks met inhoud bezig te zijn, wat op zijn beurt leidt tot een burn-out.


Vermijd ook om drie dagen achter elkaar te posten en dan een maand te verdwijnen. De inconsistentie van uw blog kan gemakkelijk worden gezien als een persoonlijke fout die uw zoektocht naar een baan kan belemmeren.


Houd rekening met uw andere dagelijkse bezigheden en bepaal hoeveel dagen per week u aan het schrijven van een blogpost kunt besteden. Als u eenmaal weet hoeveel berichten u in een week kunt plaatsen, beslis dan op welke dagen u ze plaatst en houd u aan uw schema.

2. Brainstorm over onderwerpen

Als u eenmaal een blogschema hebt bepaald, bespreek uw mogelijke onderwerpen voor uw eerste berichten. Hierdoor hebt u altijd een onderwerp om over te schrijven in plaats van naar een leeg scherm te staren en u af te vragen wat u nu moet doen. De onderwerpen van uw berichten moeten overeenkomen met uw branche en de categorieën die u in de vorige sectie hebt gemaakt.


Hier zijn enkele basisideeën voor het plaatsen van berichten die u op uw blog kunt opnemen:


  • - Maak een lijst van een bericht of recensie van de beste tools die in uw branche worden gebruikt.
  • - Hoe te posten die uw publiek leert over de vaardigheden die u in de loop van de jaren van studie hebt verworven die nodig zijn voor de baan.
  • - Infographics met handige statistieken uit uw branche.

Laat een broninformatie zien

Laat een broninformatie zien

Bloggen is misschien niet hetzelfde als het schrijven van een scriptie of essay, maar de belangrijkste regel is nog steeds van toepassing: gebruik u bronnen en geef een link wanneer het verschuldigd is. Gezien het professionele karakter van u blog, wilt u misschien een branche-expert citeren, een link naar een bericht over hetzelfde onderwerp toevoegen of zelfs een afbeelding of video toevoegen die uw bericht illustreert.


Net zoals u uw bronnen in uw cursussen had moeten vermelden, zou u hetzelfde online moeten doen. Link altijd naar de site waar de informatie of visuele hulp vandaan komt. Hiermee laat u potentiële werkgevers zien dat u weet hoe u uw onderwerp moet onderzoeken en toon u ook respect voor de bronnen die u gebruikt.

Betrokkenheid bij de gemeenschap

Wanneer uw blog van de grond komt en uw lezers begint te krijgen, moedig dan een gesprek aan door volgers aan te moedigen hun mening te delen of een vraag te stellen in de reacties als ze meer willen weten. Reageer wanneer iemand iets zegt of een opmerking achterlaat. Geloof het of niet, dit geeft een beeld van hoe goed u communiceert met andere mensen, wat een rol speelt in het wervingsproces.

Autor:
Liudmyla Webdesign