Een cv-website is het beste alternatief voor een Microsoft Word-document. Dergelijke cv's trekken de aandacht, maar ze moeten correct worden geschreven. Alles moet heel duidelijk zijn. Ik bied u het volgende schema van de ontwikkelde CV-website aan.
Wat een potentiële werkgever het eerste ziet? Net als bij een regulier CV, komen de meest elementaire gegevens eerst:
Hoe gemakkelijker het is om contact met u op te nemen, hoe beter.
Meer specifieke gegevens over werkervaring, opleiding en andere zaken kunt u beter hieronder op dezelfde pagina plaatsen. Een pagina met cv-websites is een rage.
In deze sectie onthult u in meer detail de functie en specialisatie die op de hoofdpagina worden aangegeven.
U moet het verhaal over uw werkervaring duidelijk en zonder onnodig water in omgekeerde chronologische volgorde vertellen.
De cursussen, certificaten en andere gespecialiseerde trainingen die u heeft gevolgd, moeten gerelateerd zijn aan uw huidige beroep.
Heeft u het respect en de dankbaarheid verdiend van vroegere werkgevers, klanten en partners? Geweldig. Aanbevelingsbrieven, voorzien van de contactgegevens van de personen die ze hebben uitgegeven, zullen een veel waarheidsgetrouwere en gezaghebbendere vervanging worden voor de klassieke opsomming van hun positieve eigenschappen.
U raadt nooit in welk gedeelte van de cv-site een werkgever zich bevindt wanneer de beslissing om contact met u op te nemen in zijn hoofd rijpt. Ik bied contactgegevens toe aan de header- of footer van elke pagina op uw site te voegen.
PERSONLIJK PROMOTIE
Met het CMS-systeem kunt u zelf de teksten en foto’s in uw website wijzigen
Dit gedeelte is vooral relevant voor mensen met creatieve beroepen. Hier zou een potentiële werkgever voorbeelden van uw werk moeten zien waardoor hij zal zeggen: "Deze persoon kan doen wat we nodig hebben." Net als bij werkervaring, moet het portfoliogedeelte alleen actuele gegevens bevatten.
Ik schreef al eerder over het maken van een website portfolio.
U kunt de werkgever de kans geven om u beter te leren kennen. U voegt hier toe wat niet gebruikelijk is om op te nemen in traditionele cv's. Toon uw excentriciteit, vertel over uw hobby. Hier kunt u zelfs grappen over maken als het gepast is. In plaats van droge feiten en gegevens - een meer informeel, warm, levendig verhaal. De biografie is niet verplicht, en daarom komt de werkgever hier alleen om enkele kleine details te verduidelijken en alleen als u hem past volgens de belangrijkste criteria.
Op basis hiervan kan het plannen van de inhoud van de cv-site als voltooid worden beschouwd.
Heeft uw cv-website een blog nodig? Lees er meer over op de linken "WordPress blog laten maken" en "Een persoonlijke cv website verbeteren met een blog".
Het blijft alleen om een cv-website te maken.
Dit is ook een zeer belangrijke mogelijkheid om contact met u op te nemen. Laat het maken van uw cv-website met een contactformulier over aan een specialist.
Neem contact met mij op via de link onder en we maken een professionele cv-website voor u waarmee u voor de werkgever in het beste licht komt te staan.
Bekijk voorbeelden van cv-websites hieronder